mandag den 24. maj 2010

Hvilken farve skal huset have?!





Et skisma, jeg ellers havde fortrængt, er dukket op i mit liv igen. Det handler om farver... på træværk. Farver er stemninger, også udenfor, og mine favoritter er:
- Solgul, som giver saft og kraft til en tør og soludsat have. Pink, rosa og blå blomster står rigtig godt mod det gule.
- Sort, som er drømmen om bare tæer, blomstret kaffestel og autentiske sommerhuse fra en svunden tid. Gule og hvide blomster lyser forunderligt op på sort baggrund.
- Blågrøn, som på magisk vis danner et link mellem en grøn have og himlen ovenover. Haverummet bliver simpelthen mere... saftigt.

Mit tidligere kolonihavehus endte sine dage (ved nedrivning) i et sørgeligt misk-mask af gule, blå og sorte vægdele på grund af min want-it-all-and-gets-nothing ubeslutsomhed. Jeg håber, jeg kan stå ved min beslutning denne gang... når jeg tager den :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar